Thuiswerk marketing, deel 3

ThuiswerkenWe hebben gekeken naar thuiswerk marketing. Om te moet weten wat de klanten willen, kunnen opdrachtgevers vragen stellen. Via enquêtevragen test men de kennis over de producten, maar die vragen kunnen het eigen product ook mooi bekendheid geven. Thuiswerken dus. Maar soms zijn er storende externe factoren.

Lees verder

Geplaatst in Gesignaleerd, Vermaak | Getagged | Een reactie plaatsen

Thuiswerk marketing, deel 2

SpelwerkTeksten-ThuiswerkMet enquêtes laten invullen hebben bedrijven een voordelig marketinginstrument in handen. We lieten zien dat vragenlijsten worden ingevuld voor € 3 aan arbeidsloon. Tel daar nog een bedrag voor de enquêteur bij op en tel uit je winst met thuiswerken. Er zijn verschillende soorten enquêtes die men kan lanceren, en de vragenlijst die de NS liet rondgaan, lijkt een opmerkelijk doel te hebben.

Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged , , | Een reactie plaatsen

Thuiswerk marketing, deel 1

Enquête als thuiswerk marketing‘Thuiswerken is hot!’, zeggen de aanbieders van thuiswerk. Thuiswerk varieert van snoepgoed inpakken tot scripties begeleiden, en daar ergens tussenin vertoeft enquêtes invullen. Snoepgoed inpakken doet al denken aan ‘zakjes plakken’ en bij enquêtes invullen is dat gevoel niet minder. Duidelijk is dat, op marketinggebied, de opdrachtgever de lachende derde is.

Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged , , | Één reactie

Trefwoorden in beweging

Trefwoorden flexibelDe juiste woorden zijn flexibel. Inhoudelijk verschillen ze als vraag en aanbod verschillen. Zo zijn diensten en/of producten seizoensgebonden (Sinterklazen in Groningen) of zijn ze lokaal verkrijgbaar (vlaaien in Maastricht). Trefwoorden zijn ook vormelijk flexibel, ze verschillen flink van lengte. Kijk maar naar de gerelateerde zoekopdrachten die Google geeft.

Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged , , | Een reactie plaatsen

Google en de bruine damesfiets

bruine damesfietsIn het vorige artikel is besloten dat Content nog steeds King is.
Dit heersen is leuk en hierop inspelen is handig, maar hoe? Er bestaan erg veel tools. Vraag aan Google ‘Keyword tools’ en je krijgt ‘Ongeveer 15.700.000 resultaten (0,47 seconden)’. De Google AdWords Keyword Planner is niet langer vrij te gebruiken maar Google laat ons niet in de steek. We gaan op een simpele manier in op de simpele wijze om Google te gebruiken.
Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged , , | Een reactie plaatsen

Nieuwe plannen zoekmachinemarketing

Scan_20150831 (2)De vakantie is voorbij en het is tijd voor nieuwe plannen.
Komen de beste plannen bij iedereen ’s avonds in bed boven?  (Kamagurka, Bert maakt het gezellig, 1979)

Geplaatst in Vermaak | Getagged , | Een reactie plaatsen

SEO en het trefwoord als basis

Content is King‘Na de vorige post is alles over zoekmachinemarketing glashelder en we sluiten de weg naar werkende websites af.’
Hopelijk komt deze stelling niet geloofwaardig over. Veel feiten blijven namelijk veranderen en we moeten steeds opnieuw alles op een rijtje blijven zetten. Gelukkig zijn er ook feiten die niet veranderen. Dat constante deel van zoekmachinemarketing biedt houvast.
Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged , | Een reactie plaatsen

Marketing versus zoekmachinemarketing

Ali-FrazierHoe worden producten en/of diensten aan de man gebracht? ‘Marketing’ is het toverwoord, maar je kunt hier het andere toverwoord ‘zoekmachine’ nog voor zetten. Het doelgebied voor marketing wordt zo op de resultatenpagina van de zoekmachine. Marketing en zoekmachinemarketing verschillen niet qua opzet, het is meer dat de etalage verschilt.

Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged | Een reactie plaatsen

Doelgroeponderzoek bij Eén tegen 100, de hardste quiz van Nederland, deel 2

EenTegen100-FOUTWe bekijken de doelgroep van Eén tegen 100, de quiz waar fout antwoorden een publieke afgang is. Het valt op dat de keuze van de deelnemers vrij select lijkt. Beide deelgroepen van de doelgroep vallen onder het blanke autochtone deel van onze bevolking met een gemiddeld inkomen. Voordat verdachtmakingen richting de NCRV gaan, is het nuttig te kijken hoe de doelgroep tot stand komt en in hoeverre de NCRV daar invloed op heeft. Hoe wordt de doelgroep bepaald?
Lees verder

Geplaatst in Gesignaleerd, Televisie | Getagged , | Een reactie plaatsen

Zoekmachinemarketing feitelijk

Zoeken in MarketingDe term zoekmachinemarketing helder voor ogen krijgen, is handig. De betekenis lijkt best voor de hand te liggen, maar doet dat toch niet. Zoekmachinemarketing is nodig, maar wat is dan precies nodig? We beginnen met de definitie van dit specialisme, de vraag of de term nog opgaat en een blik op wat aan marketinggereedschap al in huis is. Als het goed is, wordt na afloop achter de meeste beeldschermen simpelweg ‘check’ gezegd.

Lees verder

Geplaatst in SEO basis | Getagged , | Een reactie plaatsen