Conversie door optimalisatie

Spelwerk als teamspeler

Online conversie door optimalisatie is haalbaarJuiste webtekst schrijven ziet men snel over het hoofd.
Een geslaagde klus van een bedrijf is vaak het gevolg van geslaagd samenspel. Bij online verkoop is conversie door optimalisatie geslaagd. De teamleden die de klus klaren zijn blij en kijken uit naar de volgende klus.
De vraag komt boven of alle teamleden nog wel nodig zijn, zeker tussen twee klussen in. Belangrijk hier is dat ‘het product gesetteld is’.

Online teksten in een veranderende wereld

Zoals in Tekst & Tags werd verteld, heerst Google. Google e.a. gaan voor levende websites. Dat betekent dat pagina’s regelmatig geüpdatet moeten worden.
Dat kan.
Spelwerk Teksten is prima in te huren voor:

  • Gericht advies m.b.t. SEO teksten
  • Aanpassen van bestaande webpagina’s
  • Schrijven van complete en werkende webpagina’s

Het inhuren van een externe tekstschrijver is een voordelige manier conversie door optimalisatie in te schakelen als dat nodig is.
De vraag is dan wat ‘voordelig’ wel niet is. Voordeliger dan gratis kan haast niet. Voordat termen als ‘offerte’ boven komen, worden de wegpagina’s bekeken en eventuele verbeterpunten worden aangestipt. Hier staat inderdaad ‘eventuele verbeterpunten’ en niet ‘kritiek’.

Het aantal mogelijkheden voor optimalisatie is groot:

  • Alleen Metatags toevoegen
  • De tekst op de pagina zelf aanpassen
  • Voor webpagina’s aparte landingspagina’s schrijven

Soms gaat verbetering in de vindbaarheid ten koste van uiterlijke schoonheid.
Hoe ver we willen gaan, wordt eerst goed bepaald. Pas als de acties bekend zijn, gaan we over de kosten praten.
Optimalisatie van websites ligt ergens tussen het hoogst haalbare in menselijk lezen en het hoogst haalbare in elektronisch lezen. Spelwerk Teksten geeft de mogelijkheden aan, de klant is koning en beslist.

Zoekoptimalisatie oproepbaar maken

Als regelgever in zoekmachine optimalisatie stelt Google de eisenConversie door betaalbare zoekoptimalisatie
continue bij. Dit betekent dat een gevestigd product na 10 weken al verouderd kan zijn. Op zich een goede reden de tekstschrijver een basisplaats in het team te geven. Maar het bijschaven van bestaande pagina’s is iets anders dan nieuwe webpagina’s voor nieuwe producten schrijven. Dat is waar een externe tekstschrijver een gunstige positie inneemt. Daadwerkelijk conversie door optimalisatie van buiten binnenhalen werkt zo.

Optimalisatie van de website bijhouden

Voor een blijvend goede conversie optimalisatie handhaven wil zeggen periodieke aandacht.
De bekende 10-weekse rondgang van de Googlebot betekent niet dat als het minder gaat, even sleutelen voldoende is om maximaal 10 weken later weer volop mee te spelen. De minder goede waardering die Google geeft, komt hard aan. De webpagina daalt in de lijsten en neemt de bijliggende pagina’s mee. Opbouwen naar goede posities in zoekmachines kost tijd en moeite.
Hier geldt echt ‘voorkomen is beter dan genezen’.