Metatag Keywords

Spelwerk = Woordwerk = de basis van zoekmachinemarketing

Goede webpagina’s zijn aantrekkelijk voor bezoekers, de eindgebruikers.
De aanwezigheid van Metatags voor zoekmachines is hier ook volledig op gestoeld. Zoekmachines beoordelen elektronisch de kwaliteit van mensenwerk.
Webcrawlers maken gebruik van:

  • kenmerken die logischerwijs op goed leesbare pagina’s voorkomen
  • elementen die als ondersteuning aan pagina’s worden meegegeven

Uitgangspunt is dat zoekmachines het gemak van de gebruikers op nummer 1 hebben staan.

Zoekmachine optimalisatie = vraag + aanbod

Keywords de basis van zoekoptimalisatieHet economisch principe van Vraag en Aanbod werkt altijd. Vraag en Aanbod zijn altijd aanwezig, maar hoe krijg je het Aanbod online bij de Vraag? De producten staan in de schappen maar we moeten precies weten wat wordt gevraagd om die in de kasten te krijgen. Dat is de functie van de juiste Keywords: zoekwoorden worden trefwoorden.
Maar hoe?

Conversie na optimalisatie

Kennis van de doelgroepen is vereist. Vraag en Aanbod zijn bekend, maar hoe zoekt de Vraag naar het Aanbod. Dat vereist inleving en onderzoek.
De leverancier van het Aanbod kent op zich wel goede woorden voor de webpagina’s. Dit zijn de termen voor diensten/producten die al succesvol zijn geleverd. Deze zoekwoorden vrijuit neerzetten voldoet helaas niet aan de eisen van Google: de Googlebot leest niet vrijuit. Zoekwoorden alleen in de Metatag Keywords neerzetten werkt ook niet. De Googlebot leest de Metatag Keywords niet meer.

Online zoekmachinemarketing bestaat uit het verwerken van woorden in Metatags en op webpagina’s voor zoekmachines en tevreden klanten.
Spelwerk Teksten beheerst het hele proces:

  • aangeleverde zoekwoorden beoordelen en rangschikken op vindbaarheid
  • suggesties bieden voor trefwoorden en trefwoordcombinaties
  • werkende Metatags maken
  • trefwoorden nuttig plaatsen op webpagina’s

Zo worden zoekwoorden trefwoorden.
Voordeel is dat alles in overleg gebeurt en zo blijft elke klant baas in eigen domein. Het eerste dat (mensen op) zoekmachines lezen staat boven aan. Lees het belang van trefwoorden in de Title Tag.