Zoekmarketing in de praktijk

Geen lekkende daken dankzij zoekmarketing

We nemen een situatie waarbij voor resultaten gerichte zoekmarketing nodig is.
Willekeurig voorbeeld is niet bestaand Dakdekkerbedrijf Steen (verder ‘Steen’). Op zich bestaat dit bedrijf min of meer wel (‘dakdekker Van der Steen’), maar dit bedrijf heeft geen enkele connectie met Spelwerk Teksten.

Opmerkelijk is wat in beeld komt als ‘Dakdekker Steen’ aan Google wordt gevraagd: ongeveer 1.740.000 resultaten met o.a.

  • Dakdekker Van der Steen in Schijndel
  • Vervangen dak stenen schuur
  • The original stone coated steel roofing system

De eigennaam ‘Dakdekker Steen’ is redelijk kansloos: met 1.740.000 resultaten op Google-pagina 1 komen is moeilijk. Belangrijk: iemand die een dakdekker zoekt nooit ‘Dakdekker Steen’ zal vragen. op de pagina Werkwijze lezen we dat het fundament van zoekmachine marketing is waar wel naar wordt gevraagd.

Content optimaliseren voor daken dekken

Content webpagina's optimaliserenDie gevonden pagina met erg veel resultaten is wel interessant.
De gezochte informatie staat namelijk wel op Google-pagina n° 1 en dat is leerzaam.
Niet-bestaand bedrijf Steen heeft een website. Hierop staat waar het bedrijf gevestigd is en wat ze doen. De opzet is dat alle informatie online staat en op zich is dat gelukt. Nu moet al die informatie nog gevonden worden. Eerst geeft Steen een lijst met zoekwoorden en zoekwoordreeksen waarop het gevonden wil worden.
Wij breiden die lijst uit met zoektermen van concurrenten, combinaties, ander volgordes enz.
Conclusie: de juiste lijst met woorden is gevonden.
De gulden middenweg tussen wat mensen met een lek dak vragen en wat Steen aanbiedt. Nu gaan we de webpagina’s aanpassen.

Één reactie op Zoekmarketing in de praktijk

  1. Pingback: Thuiswerk marketing, deel 3

Reacties zijn gesloten.