Websitepagina’s aanpassen

Met voldoende voorraad websitepagina’s aanpassen

Na onderzoek blijkt waarop de webpagina’s van Steen het best gevonden worden.
Nu komt een gevoelig deel binnen zoekmarketing naar voren: de bestaande website moet worden aangepast. Voor de hand ligt:

  • 0% aanpassen heeft geen effect
  • 100% aanpassen heeft het meest effect
  • Gulden middenweg houdt iedereen tevreden

Door middel van vragen over hun website wordt aan Steen de nodige informatie ontlokt. Dit zijn geen algemene vragen, maar gerichte vragen na het bekijken van de website en de doelgroepen. Het blijkt dat het vakmanschap van de dakdekker het aflegt tegen de prijzen van de doe-het-zelfzaken.

Vakmanschap is meesterschap

Bestaande pagina's aanpassenHet begint met het vinden van de juiste trefwoorden. Dit stuk zoekmarketing vraagt tijd en samenwerking, en zo komen we tot webpagina’s die werken. Werkende pagina’s zijn in principe niets anders dan antwoorden op vragen van uw klanten. De grote truc is te weten wat uw klanten aan Google vragen.

Mijn dak lekt!
Voor Steen blijkt het goed te werken als de webpagina’s worden aangepast op de noodkreten van mensen met een lek dak. Een reeks rake zoekwoorden komt voort uit de kreet ‘Mijn dak lekt!‘. Daar is prima op in te spelen met vakmanschap. Het dak lekt veel sneller als het zelf is gerepareerd met een rol bitumen van de bouwmarkt dan als de erkende dakdekker dit heeft gedaan. Vermeld ook de kosten van de verpeste meubelen die in de aangebouwde patio stonden en klanten met lekkende daken gaan voor Dakdekker Steen. Nu is dit nog maar die 30% van SEO binnen zoekmarketing.

Spread the Word!

De webpagina’s van Steen zijn in de gewenste stijl aangepast. Als het goed is … eh nee: het is goed dus bezoekers zullen niet teleurgesteld weg klikken als hun dak lekt. Nu moet de website aantrekkelijk worden gemaakt voor mensen die zoeken. We stappen over naar Linkbuilding en Social Media.