Zoekoptimalisatie in tekst

Rake woorden in Tekst & Tags

Tekst in, op en bij webpagina’s plaatsen
Voor we echt beginnen stellen we onszelf de vraag ‘Wat wil ik?’ Natuurlijk moeten de pagina’s gelezen worden; daar begint het mee.
Een webpagina kan onder andere gelezen worden om:

  • informatie te verspreiden. Bijvoorbeeld: ‘dit ben ik en dit doe ik’, ‘de volgende jaarvergadering is woensdag 7 april’, ‘Thomas wordt zaterdag kampioen bij de pupillen. Kom kijken’.
  • conversie aan te gaan, een actie van de lezer op te roepen. Bijvoorbeeld: ‘Neem contact mij ons op’, ‘Vraag de geheel vrijblijvende offerte aan’, ‘Boek die onvergetelijke reis’

In alle gevallen zijn Metatags handig en noodzakelijk om gelezen te worden. Voor meer gerichte zoekoptimalisatie geldt de volgende belangrijke vraag: ‘Wat heb ik er voor over?

Metatags en zoekmachines hand in hand

We houden Google aan als spelbepaler. Kort gezegd wil Google het de eindgebruiker zo makkelijk mogelijk maken: hij/zij typt iets in de zoekbalk en uit al die miljarden webpagina’s komen de meest geschikte zoekresultaten boven. Zoekoptimalisatie in tekst
Hier begint zoekoptimalisatie. Googlebot, de webcrawler van Google, snuffelt 24/7 alle websites ter wereld af en wil alleen de beste boven halen: dat zorgt voor tevreden klanten. In mei 2010  bedroeg het totaal aantal geregistreerde domeinnamen wereldwijd 150 miljoen en het aantal te indexeren webpagina’s 20 miljard. Dat is veel.

Nu zijn er bijzonder veel websites met matige inhoud of websites die al geruime tijd ‘dood’ zijn. Eindgebruikers wordt geen vers materiaal aangeboden en raken ontevreden. Daarom stelt Google scherpe eisen om het WWW ‘levend’ te houden. dat vraagt om rake Metatags in een logische volgorde.
Lees waarom deze volgorde logisch is:

Websites voor de zoekmachine optimaliseren

Contact Spelwerk Teksten

Waarom stelt Google eisen?
Een webpagina indexeren kost tijd en tijd = geld. Nadat de pagina voor eerste keer is bekeken, krijgt hij een waardering voor de volgende keer. Bij een goed waardering gaat Googlebot de volgende keer er nog eens goed voor zitten om de huidige situatie te bekijken. Bij een mindere waardering moet Googlebot direct zien dat er aan verbetering gesleuteld is. Nee, websites zijn nooit hopeloos verloren.
Zo hebben we een antwoord op de vraag  ‘Wat heb ik voor zoekoptimalisatie over?’: tijd, moeite en wat geld.